Foredrag torsdag den 1/12-2016

Fra vores gode venner i Nordkalotten har vi fået nedenstående invitation:

På torsdag den 1. december 2016 kl. 19.30 holder Martin Stampe Noer foredrag om Skakklubben Nordkalottens deltagelse i Europa Cup i Novi Sad i Serbien i starten af måneden. Han vil samtidig vise en række billeder fra turneringen som Nordkalotten havde kvalificeret sig til i kraft af 3. pladsen i Skakligaen i sidste sæson. Det meste af Verdenseliten deltog i turneringen, så Nordkalot-spilleren sad side og side med Verdensstjerner som Kramnik, Ivantjuk og Giri.

Nordkalotten, der var seedet som nr. 43 ud af 62 hold i turneringen, blev nr. 39 efter tre sejre og fire nederlag. Alkaloid fra Markedonien vandt med 12 matchpoint, foran Mednyi Vsadnik og SHSM Legacy Square Moscow, der begge scorede 11 matchpoint. Favoritholdet Syberia med Kramnik, Giri, Gristjuk etc måtte skuffende nøjes med en 6. plads – dog også med 11 matchpoint.

Foredraget, der er gratis, er åbent for alle skakinteresserede og foregår i klubbens lokale i Håndarbejdslokalet på Græsted Skole.