Frederiksværk – Gribskov

1. runde  4½ – 6½ til Frederiksværk

2. runde   6-5 til Gribskov

ialt 10½ – 11½ til Frederiksværk

Endnu en hyggelig mangekamp mod Frederiksværk med mange gode skakpartier.

Desværre tabte vi returmatchen knebent, men da vi havde vundet 1. match blev det lige.

Den eneste virkelige vinder er Per Svendsen der i første match repræsenterede Gribskov og i anden Frederiksværk !!!. Per var desuden primus motor i afviklingen af kampene.

Tak til deltagere for de hyggelige timer.

Jørn Vestergaard

1 thought on “Frederiksværk – Gribskov

• Author gravatar

Nogle få bemærkninger.
      Det er endelig lykkes at logge ind på klubbens hjemmeside, efter megen besvær?
      Jeg vil først og fremmest “ sige et stort til lykke” til klubbens 1. Hold?? Vores 1. Hold har på,det seneste spillet to kampe, en udekamp mod et stærkt hold fra Nordkalotten den 29/1 og en hjemmekamp mod endnu et stærkt hold fra Frederiksværk den 5/2.
      Vort hold klarede sig begge gange over forventning! Mod Nordkalotten scorede vi 1,50:mod 1.45 så det er accepteret? og mod Frederiksværk 3,50 mod forventet 1,53!
      I kampen mod Nordkalotten blev der af alle kæmpet bravt med en stor energi. På trods af flere afbud opnåede vi et fint resultat. Søes, John K og Fischer fik i fin form remis mod langt stærkere spillere, medens både Niels Jørgen, Jesper, Just , Erik og Markus måtte kæmpe op af bakke ? vi var bestemt godt kæmpende, og især fulgte jeg Markus flotte spil mod Nordkalotten nr. 1, Espen Hove, der med næsten 2300 i rating flere gange i partiet blev udfordret. I min efterfølgende computer analyse fremgår det, at partiet stod til remis ! desværre blev det i et meget lige slutspil for vanskeligt for Markus, og han overså en lille fælde, og tabte partiet.
      I kampen mod Frederiksværk klarede vi os utroligt flot. På første bræt spillede Rasmus og vandt overbevisende mod Sandi S. , som med næsten 2300 i rating på papiret var overlegen. På tredje bræt spillede Søes sort i en siciliansk og vandt i et flot part, Både Markus, Fischer og Vinni spillede sig fint frem til remis mod langt stærkere modstandere. Jeg og miss stockwish har regnet på kampen mellem Markus og Flemming Stald, og der er meget der tyder på, at Markus har været flink mod Stald, i eksempel træk 27 kunne Markus ved Td1, Dd7, og efterfølgende lxf6 have spillet på gevinst. Så vel Fischer og Vinni fik remis ved nogle fine spil, men kunne også have spillet sig frem til en mulighed for gevinst. Niels Jørgen, Jesper og Just spillede også nogle gode kampe, men mod stærke spillere, og tabte desværre.
      Det samlede resultat viser med al tydelighed, at holdet kæmpede rigtig flot.
      Til sidst. Vores mand på 1. Bræt , Rasmus leverede et meget flot parti, og var i spillet længe foran med en kvalitet, og stod i slutspillet meget klart til en sikker gevinst, men den langt højere ratede Sandie var utrolig længe om at “give hånd”!
      Så fine resultater til 1. Holdet
      Finn/ holdleder